Šiandien Vilniuje organizuojamoje dviračių šventėje „Velomaratonas 2013“ dalyvaus ir Lietuvos žaliųjų partijos komanda. Unikalios konstrukcijos elektrifikuotą dviratį išbandysiantis partijos pirmininkas Linas Balsys įsitikinęs, jog ekologiška ir šiuolaikiška dviratė transporto priemonė turi tapti svarbia miesto transporto sistemos dalimi.
„Pirmąjį dviratį su pavaromis įsigijau dar būdamas paauglys už pinigus, kuriuos užsidirbau dažydamas tvoras kolūkio fermose močiutės kaime. Kai dirbau žurnalistu Briuselyje, dviratį pamėgau kaip transporto priemonę, nes šis didmiestis gerai pritaikytas dviratininkams. Šiuo metu visoje Europoje labai populiarūs dviračiai, kurių pedalus minti padeda elektrinis pedalų stiprintuvas. Kalvotame Vilniuje tai – tikras privalumas, paverčiantis dviratį universalia transporto priemone, leidžiančia komfortiškai jaustis bet kokioje situacijoje ir kartu pajusti fizinio judėjimo malonumą, – sako L. Balsys.
Pasak Seimo nario, maždaug devynių kilometrų atstumą nuo namų iki Seimo dviračiu jam pavyksta įveikti greičiau, nei automobiliu per spūstis. Parlamentaras teigia automobiliu važiuojantis tik būtinais atvejais, kai reikia ką nors pervežti, arba, tenka vykti į susitikimus kituose miestuose ar jiems esant ne miesto centre, kai iš vieno renginio tenka skubėti į kitą. „Prastu oru dažnai į darbą dažnai vykstu ir viešuoju transportu, kuriuo iki Seimo atvažiuoju taip pat greičiau, nei automobiliu. Važiuodamas galiu ramiai peržvelgti dienos naujienas, susiplanuoti dienotvarkę, atsakyti į elektroninius laiškus. To taip pat nepadaryčiau vykdamas automobiliu“, – teigė Seimo narys.
Tačiau, pasak L. Balsio, nors esama ryškios pažangos, Vilnius yra nepakankamai pritaikytas dviračiams, o bendra transporto sistema nebepajėgi efektyviai veikti, neskatina gyventojų atsisakyti automobilių ir naudotis viešuoju transportu. „Kartu su didele kolegų Seimo narių grupe esu įregistravęs Metro koncesijos įstatymo projektą, tikiuosi, darbotvarkėje atsiras vietos jį apsvarstyti. Lengvasis metro Vilniuje sujungtų nutolusius mikrorajonus su centru, neatimtų, skirtingai nuo tramvajaus ar specializuotų autobusų, iš eismo dalyvių dalies gatvių erdvės, požeminėse stotelėse klestėtų smulki prekyba, o laukiantiems metro nebūtų baisus ir blogiausias oras. Su metro, reikalui esant, taip pat patogu pervežti ir dviratį. Turime puikią galimybę sukurti ir plėtoti harmoningą žalio miesto ir ekologiško transporto sistemą. Ir ne vien tik sostinėje: neseniai skaičiau apie vienos įmonės vadovą iš Alytaus, kuris savo darbuotojams, atvykstantiems į darbą dviračiu, moka priedus prie atlyginimo. Tai puikus pavyzdys, kaip socialiai atsakingas darbdavys skatina savo įmonėje sveiką gyvenimo būdą“, – sakė Lietuvos žaliųjų partijos pirmininkas.
Sekmadienį renginyje „Velomaratonas 2013“ L. Balsys su Lietuvos žaliųjų partijos komanda važiuos mėgėjų kategorijoje.