Praneša www.balsas.lt
Trimačio (3D) spausdinimo technologijos egzistuoja jau ne pirmus metus ir seniai yra peržengusios ribą tarp mokslinės fantastikos ir praktiškai pritaikomos technologijos. Šį teiginį įrodantis pavyzdys – hibridinis automobilis „Urbee“, kurio kėbulas tiesiogine prasme buvo atspausdintas pasinaudojant trimačiu kompiuteriniu modeliu.
Dabar 3D spausdinimas yra rimtas gamybos metodas, kurį naudoja daugybė pasaulio kompanijų. Naudojant šią sistemą trimačiai objektai sukuriami atskirus objekto sluoksnius talpinant vieną ant kito nuo apačios į viršų, ir kai galiausiai sutvirtėja tam naudojama medžiaga, gaunamas išbaigtas erdvinis daiktas. Technologijai naudoti nereikalingos jokios liejimo formos ar kokios nors specialios apdirbimo mašinos.
„Trimačio spausdinimo [FDM – Fused Deposition Modeling] technologija mums leidžia atsisakyti įrankių, apdirbimui naudojamos aparatūros ir rankų darbo. Ji užtikrina neįtikėtiną efektyvumą tais atvejais, kai reikia išbandyti kelis konstrukcijos variantus. Jei bandomuosius projektus galite įvykdyti nenaudodami jokios papildomos įrangos, turite akivaizdų pranašumą”, – teigia projektą įgyvendinusios kompanijos „Kor Ecologic Inc.” vadovas Džimas Koras (Jim Kor).
Kompanija planuoja pradėti gaminti hibridinį variklį naudojantį „Urbee“ modelį. Antroje nuotraukoje pavaizduotas oranžinės spalvos automobilis bus demonstruojamas lapkričio 2-5 dienomis Las Vege vykstančioje automobiliams skirtų produktų parodoje „SEMA 2010″. Kol kas konkreti naujovės gamybos data neatskleidžiama, tačiau teigiama, jog susidomėjimas unikaliu automobiliu yra didelis. Galimybė projektuoti norimos formos kėbulus, pradedant dviduriais kupe, baigiant kabrioletais ir minivenais ir vėliau juos atspausdinti vos per pusdienį vilioja ne vieną automobilius gaminančią kompaniją.
Savo pobūdžiu „Urbee“ yra dvivietė hibridinė transporto priemonė. Jį sukūrę inžinieriai teigia, jog jų idėja buvo pagaminti itin ekonomišką, lengvai remontuojamą, saugų keliauti ir nebrangų įsigyti automobilį. Jam „atspausdinti” panaudotos ekologiškos medžiagos ir teoriškai jam išlaikyti turėtų pakakti tos energijos, kurią būtų galima išgauti ant vieno garažo sienų ir stogo sumontuotų saulės elementų ar mini vėjo jėgainių. Tiems, kas nori šia transporto priemone įveikti didesnius atstumus, numatytas etanoliu varomas variklis. Užmiestyje jis turėtų įveikti iki 320km atstumą, o kuro sąnaudos turėtų svyruoti apie 4,5 litro šimtui kilometrų. Tikslesnės prototipo charakteristikos kol kas taip pat nėra nepateikiamos.