Eko Banga – socialinis, ekonominis reiškinys, judėjimas, projektas – savo veiklą vykdo jau antrus metus. Per tą laiką padarytas didelis įdirbis įvairiose srityse: eko švietimas – sveikos mitybos propagavimas, nemokamų paskaitų apie ekologiją, aplinką ir sveiką gyvenimo būdą ciklai; eko informacinių leidinių platinimas; eko idėjų įgyvendinimas; eko verslų vystymas, plėtra ir įvedimas į rinką; tarptautinių eko tinklų mezgimas, bendrų koncepcijų su užsienio partneriais derinimas dėl eko technologijų, eko turizmo, eko tekstilės. Eko Banga išvystė eko inkubatorių PC „Gedimino9“, kur sudaryta puiki aplinka eko verslams vystytis, kur kompleksiškai galima rasti viską, kas susiję su ekologija, visoms amžiaus grupėms. Taip pat Eko Banga subūrė ir suteikė vietą vystytis eko bendruomenei ir burtis vienoje vietoje. Šiuo metu Eko Banga turi apie 100 partnerių Lietuvoje ir ~30 užsienyje.
Eko Banga turėdama tokį įdirbį, subrendo kitam žingsniui ir pereina nuo aplinkos verslams kūrimo prie tam tikrų industrijų sektorių vystymo. Pradėtas vystyti eko technologijų klasteris, kuris vadinsis „Eko Banga“. Klasterio pagrindinė užduotis bus kompleksiškai spręsti visas su aplinka, ekologija susijusias problemas, vadovaujantis giliosios ekologijos principais (angl. deep ecology). Giliosios ekologijos esmė yra, kad žmogus turi gyventi harmoningoje aplinkoje su savimi, savo artimaisiais ir aplinka; jis ir jo aplinka turi būti sveika fiziniu, socialiniu, psichologiniu požiūriu. Pagrindinės veiklos kryptys bus visuomenės švietimas; tyrimai; eko transporto priemonių plėtra; nitratų matuoklė – asmeninis ekologiškumo vertinimo matavimo prietaisas, leidžiantis kiekvienam individualiai bet kuriuo momentu įvertinti maisto produktų taršos lygį; eko apšvietimas.
Eko Banga vystyti eko technologijų klasterį paskatino keli įvykiai. Pirmasis, kai 2010m. gegužės pabaigoje lietuvių grupė viešėjo Norvegijoje. Viena iš grupės narių – ekologinių kultūrų Tymo turgelio Užupyje įkūrėja, „Eko Bangos“ vystytoja, žaliųjų idėjų propaguotoja, ekologinių judėjimų ir projektų vystytoja Eglė Januškevičiūtė susipažino su Norvegijos žaliųjų judėjimo atstove – Hanna Marcussen. Norvegijos ir Lietuvos žaliųjų judėjimų atstovės susitiko automobilių parodoje, kur buvo eksponuojami ir elektromobiliai. Du patrauklūs modeliai – “Buddy” ir “Think City yra pilnai elektra varomi automobiliai, jie draugiški aplinkai, neteršia gamtos, gali būti visiškai ir perdirbami, ir perpanaudojami. Parodoje matyti elektromobiliai įkvėpė žaliųjų judėjimų atstoves susijungti bendrai veiklai. Remiantis giliosios ekologijos idėjomis jos sieks populiarinti Lietuvoje ir Norvegijoje elektromobilių naudojimą. E. Januškevičiūtė sako, kad elektromobilis galėtų tapti puiki ekologiško gyvenimo būdo dalis: “kaip įpranti apsipirkinėti turgeliuose, taip galima įprasti nakčiai, kaip mobilųjį telefoną, įkrauti savo automobilį. Norvegijos ir Lietuvos bendradarbiavimas šioje srityje būtų puikus pavyzdys, kaip formuoti skaidrų tarptautinį eko verslą. Lietuva perimtų gerąsias Norvegijos patirtis elektromobilių srityje, vystytų tarptautinį bendradarbiavimą su ekonomiškai stipria šalimi, tai būtų naudinga Lietuvai, kaip šaliai. Be to, būtų didinamas žmonių sąmoningumas nedaryti žalos aplinkai”.
Grįžus į Lietuvą po kelių savaičių Eglė susidūrė su lietuviškuoju elektromobiliu – JonElis. Elektromobilis pavadinimu JonElis yra padarytas iš Ford Connect automobilio bazės. Ford kėbulas stipriai pakeistas, todėl didelių originalių Ford detalių likę mažai. Vietoj standartinio dyzelinio variklio yra įmontuotas elektrinis, trifazis variklis. Apskaičiuota, kad važiuojant šiuo elektromobiliu bus ne tik neteršiama gamta, tačiau bus pasiekiama ir ekonominės naudos – 100 km nuvažiuoti kainuos apie 8Lt (www.jonelis.eu).
Pasidomėjus, paaiškėjo, kad Lietuvoje yra didelis potencialas atsirasti elektromobilių gamybai. Dar vienas sėkmės pavyzdys yra elektromobilis “3E”, kurio gamyklinis 1999m. Honda HR-V automobilio modelis buvo perdarytas į varomą vien tik elektros energija. Šis perdarytas elektormobilis yra asmeninis Mindaugo Milušausko projektas. Jis teigia, kad vykdant elektromobilio 3E konversiją sukurtas elektromobilio valdymo blokas EVMS, kuris turi didelį potencialą ir galėtų būti panaudotas greitam kitų automobilių perdarymui į elektromobilius, užtikrinant patikimą jų veikimą ir plačias funkcijas (www.emobilis.lt).
Įvykus konferencijai apie elektromobilius Lietuvoje, Eko Banga pasijautė dar labiau užtikrinta, kad pradėtas formuoti klasteris turi didelį potencialą išsivystyti. Susisiekimo ministras E. Masiulis pristatė elektromobilių plėtros perspektyvas Lietuvoje. Pasak jo, Lietuva yra ta šalis, kur galima pradėti vystyti elektromobilių verslą, pritraukti investuotojus. Ūkio ministras D. Kreivys teigė, kad elektromobiliai – tai technologinis lūžis, kuris gali atnešti sėkmę Lietuvai. Ministerijos ir valdžios atstovai nusiteikę optimistiškai ir mano, kad elektromobilių gamyba ir šios srities plėtra Lietuvoje atneštų didelę naudą įvairiems sektoriams. Tačiau tam būtinas glaudus valstybinių, nevyriausybinių institucijų, verslo atstovų ir mokslininkų bendradarbiavimas, nes sritis yra nauja, todėl reikalingas visapusiškas įdirbis.
Tad Eko Banga kartu su partneriais jau pradėjo kurti eko klasterį, formuoti jos strategiją, veiklos kryptis. Visi norintys prisijungti, turintys idėjų, kaip Lietuvą padaryti žalesnę, švaresnę, saugesnę ir kiekvienam mielą vietą gyventi, yra laukiami.
Kviečiame kreiptis tel. nr. +370 614 41710, Agnė Norkevičiūtė.